Bhaktapur en aankomst in Bungamati - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa - WaarBenJij.nu Bhaktapur en aankomst in Bungamati - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa - WaarBenJij.nu

Bhaktapur en aankomst in Bungamati

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Zo! Daar ben ik weer!
De afgelopen 2 dagen zijn echt super snel voorbijgegaan. Gisteren kregen we eerst weer taalles, dit keer van een andere leraar. Daarna reden we richting Bhaktapur en onderweg stopten we voor een lunch. Dit waren dit keer momos: een soort deeg met kippenvlees erin, wat naar gehakt smaakt. We krijgen trouwens elke keer bij de lunch een glas cola, wat best fijn is om wat suiker binnen te krijgen. Daarna gingen we naar Bhaktapur. Deze Koningsstad staat op de werelderfgoed. Tot 2006 was Nepal ook een koninkrijk. Het paleis heeft 55 ramen, waarom? De koning had 55 vrouwen... Bhaktapur was trouwens een stuk schoner dan Kathmandu. Er waren ook veel leuke winkeltjes, waar je kettingen, sjaals etc voor weinig kunt kopen. Toch wel leuk al die spulletjes! Ook de tempels die er staan waren erg mooi. Ohja, wij moesten 1500 roepie entree betalen en mensen uit de buurt maar 100 roepie als entree... En bij sommige tempels mag je alleen binnen als je hindoeïstisch bent. En tuurlijk begon t weer te regenen! Dit keer wel erg hard dus mijn paraplu komt goed van pas:) wel grappig dat het daarna weer gewoon warm is.
Vanmorgen kregen we onze laatste taalles na een heerlijk pannenkoeken ontbijt. Daarna de koffers inpakken om naar Bungamati te gaan voor de komende 10 dagen. Ik had nog even een probleem want mijn koffer was een stukje kapot gegaan bij de rits maar gelukkig had iemand naald en draad bij. Ze gooien hier namelijk nogal hardhandig met koffers en op bussen is nou ook niet het allerbeste voor je koffer.
Onderweg naar Bungamati hebben we ergens geluncht en we kregen spaghetti! Heerlijk na al die rijst! Daarna zijn we in een soort klein supermarktje inkopen gaan doen en ik heb toch even wc papier, koekjes en chips gekocht. Soms is dat tussendoor wel fijn. Ook zijn we op een school in kathmandu wezen kijken.
Daarna reden we verder naar Bungamati. Onderweg kwamen we langs een grote sloppenwijk en kwam het chaotische verkeer natuurlijk weer. Bungamati is een klein, oud, zelfs een beetje middeleeuws dorp maar wel lekker rustig in vergelijking met Kathmandu. Toch ook wel even fijn! De kinderen kijken ons allemaal aan en zijn soms verlegen maar zijn allemaal wel erg lief en begroeten ons met Namaste. Ik had verwacht dat het guesthouse heel erg primitief zou zijn, maar alles valt reuze mee. We delen een kamer met 3 en de douche met 5. Alles ziet er schoon uit en dat is het belangrijkst! Ook heb ik WiFi boven op het terras. Fijn om even iets te laten weten. De vrouwen hier zijn heel aardig en zorgen heel goed voor ons! Ook zitten er 5 weeskinderen in dit guesthouse en zij eten ook met ons mee.
Daarna gingen we langs de kleuterschool waar een aantal van de groep gaan werken. Al die kindjes naar ons kijken natuurlijk. De meisjes lijken wel een beetje op Dora. Ze zijn wel allemaal echt schattig en willen allemaal graag op de foto. We zagen ook hoe ze allemaal in een rij moesten staan en moesten luisteren naar de leraren en bepaalde opdrachten moesten doen. Armen uitstrekken, marcheren etc. Raar om te zien maar zo krijgen ze discipline. Ook zijn we langs het monnikenklooster geweest waar we de komende dagen mee mogen mediteren als we willen. Ach, waarom ook niet. Het heeft wel iets!
Morgen ga ik dan lesgeven! De school begint hier om 10 uur en we moeten er nog 10 minuten met de bus naartoe. Op de school hier zijn ze bezig met examens dus vandaar dat degene die les gaan geven naar een nabijgelegen school moeten.
We worden overal echt super leuk ontvangen en de mensen hier zijn erg enthousiast. Ook de kindereni lachen allemaal en vinden t natuurlijk geweldig. Al die blanke meiden.
Het is echt bijzonder hoe het leven hier is maar ook super leuk om mee te maken! De komende dagen ga ik dan voor de klas staan maar ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Lisa

• 02 Juli 2014 - 21:07

Martje :

Hoi, hoi lieve Lisa, wat fijn dat we je zo kunnen volgen. Je schrijft het zo goed, heel duidelijk. Ik ben jaloers als ik je schrijfverslag lees, vooral als het over school gaat. Ik zou daar ook graag eens voor de klas willen staan. Veel plezier en morgen heel veel succes met lesgeven. Xxxxx Martje

• 02 Juli 2014 - 22:44

Henriette:

Hoi lisa

wat kun je geweldig schrijven,en wat maak je toch veel mee.
    Gezellig om te lezen veel, plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag

liefs tante Henriette en ome Harrie

• 02 Juli 2014 - 22:48

Henriette:

Hoi Lisa

heb je ook leuke foto's geniet met volle teugen xxx

groetjes Henriette

• 03 Juli 2014 - 16:03

Diana:

Wat een ervaring weer, en 55 vrouwen, die man wist vast niet waar hij aan begon, hahaha. Veel plezier nog? Groetjes.