Nepalees leren, tempels bekijken en wilde apen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa - WaarBenJij.nu Nepalees leren, tempels bekijken en wilde apen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa - WaarBenJij.nu

Nepalees leren, tempels bekijken en wilde apen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste!
Dat is dus Nepalees voor hallo. Vanochtend begon de dag met een stevig ontbijt.. Een soort dikke pannenkoekjes met een soort van curry. Daarna begonnen de taallessen. Nepalees is op zich goed te doen en toch wel fijn dat je een paar dingen kunt zeggen. Daarna reden we met de bus richting Pashupati. Onderweg stopten we voor een lunch. Dit was natuurlijk rijst. En echt veel ook nog. Kreeg mijn bord niet leeg maar het smaakte op zich wel.
Daarna kwamen we aan in Pashupati. Onderweg was t begonnen met regenen en niet zo'n beetje ook. De straten stonden gewoon blank. Toch was het niet erg want het was wel even een fijne verkoeling. Ik heb trouwens wel nog even een paraplu gekocht daar haha. Toen we er waren heb ik 10.000 roepie gepind (ongeveer 80 euro). Daar kan ik als het goed is 3 weken mee doen. Hierna gingen we bij de tempel kijken. Erg mooi! Volgens het hindoeïsme moeten we hier met de klok omheen lopen omdat god tegen de klok in loopt en je die dus daardoor onderweg ontmoet. Hierna hebben we in nog wat winkeltjes gekeken. Toch wel mooie spulletjes hier. Armbanden, sjaals, potten etc. En je moet toch wel wat afdingen hier haha.
Daarna gingen we met de bus naar Boudhanath naar een tempelcomplex. Toen we er bijna waren liepen er ineens allemaal apen over straat. Bij het complex dus ook. En echt superveel. Je loopt er nog geen meter vanaf.
In dit complex worden mensen buiten in het openbaar gecremeerd. De as wordt vervolgens in de rivier gegooid die uiteindelijk in de Ganges in India uitkomt. Het water is niet voor niks zo troebel.. Op een gegeven moment zagen we ook iemand die op een brancard naar de plek vervoerd werd en ook de verbranding hebben we gezien. Toch wel heftig zoiets mee te maken. Maar hier is dat normaal.
Daarna gingen we met de bus door het chaotische verkeer en het blijft toch iedere keer een belevenis. Zo gaan we hier avondeten en dat is natuurlijk weer rijst. 3 x op een dag warm eten is toch wel even wennen.
Oh, en niet te vergeten konden we gisteren voetbal kijken hier en Nederland zien winnen! Echt mooi!
Vandaag is het nog over de projecten gegaan die vanaf woensdag beginnen. Ik ga Engels geven op een school en je staat met 2 vrijwilligers voor een hele klas. Ben benieuwd!
Hoe is t daar in Nederland?

• 30 Juni 2014 - 15:53

Evelyn Van Lierop:

Dag lieve schat,
    Weer veel indruken vandaag. Fijn dat het nepalese eten goed smaakt, zal maar geen rijst klaar maken als je thuiskomt, ha ha. Fijn dat we op deze manier een beetje mee mogen reizen zo krujgen we toch ook wat indrukken van het land. Afwachtend op bericht morgen..... Gr. Liefs mam,paps en Timo

• 30 Juni 2014 - 16:04

Brigitte:

echt heel leuk om al die indrukken te lezen. en hebben de apen nog geen spullen van je afgepakt?
    groetjes brigitte

• 30 Juni 2014 - 22:20

Martje :

Hey lieve Lisa, wat een mooi verslag om te lezen. In amper 1 dag ben je al helemaal op de hoogte van de Nepalese gebruiken. Geweldig toch. Ik ben heel benieuwd naar de school en het lesgeven. Ik blijf je met veel plezier volgen. Dag lieverd, veel succes voor de klas!!

• 30 Juni 2014 - 22:37

Diana:

Leuk allemaal zeg, fijn dat het eten je ook smaakt! En als je opleiding achter de rug is en je niet meteen een baan kunt vinden kun je altijd nog columnist worden!!! Kijk nu al uit naar je volgende column, hahaha. Groetjes Diana.

• 01 Juli 2014 - 08:42

Ilse:

Haa Lisaaa!! Wauw wat een belevingen en leuke dingen die je allemaal mee maakt! Leuk dat wij op deze manier mee kunnen kijken vanuit hier! Heeel veel pezier nog meissie!!

• 01 Juli 2014 - 16:40

Marly:

Lisaaaapp!!!

nu al 2 top verslagen... fijn dat alles goed gaat!! ik ben jaloers op je!! alleen met al die rijst hoef ik niet te ruilen:p ik hou je hier in de gaten:-) xxxxxx succes en veel plezier!!!

• 06 Juli 2014 - 14:21

Jessica:

Hoi Lisa, goed om te horen dat het goed met je gaat en dat jullie veel meemaken! Mooi hoor, zo'n cultuurshock ondergaan. Blijf wel goed op jezelf passen, apen zien er schattig uit, maar in mijn zeer beperkte ervaring (1 x indonesie) zit toch een bijzondere herinnering aan een orang-oetan...