Aankomst in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa - WaarBenJij.nu Aankomst in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa - WaarBenJij.nu

Aankomst in Nepal

Blijf op de hoogte en volg Lisa

29 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!
Daar ben ik dan in het verre Nepal na een lange reis via India. Gisteren stapte ik op Schiphol in en toen werd het toch wel even spannend. Je bent toch wel 3 weken in een totaal ander land met een heel andere cultuur. Ik zat vlakbij een paar reisgenoten in het vliegtuig dus dat was wel gezellig. We zijn trouwens met 15 meiden.
Na 7 uur kwamen we aan in India waar het nacht was en 35 graden. Hier moesten we een paar uur wachten en daarna waren we in 1.5 uur in kathmandu. Ik heb trouwens nog nooit zo pittige aardappels gegeten als bij air India...
Eenmaal in Nepal moesten we ons visum regelen en de bagage ophalen die gelukkig goed was aangekomen. De reisleider stond buiten al op ons te wachten. We wilden eigenlijk nog roepies pinnen maar het apparaat deed moeilijk dus morgen gaan we even langs een bank. 40 euro is trouwens 5000 roepie. Klinkt echt veel....
Onze bus stond klaar en jawel hoor, onze koffers moesten het dak op. Dit deed een man op zijn slippers via een klein trapje, toch wel apart...
Het eerste wat opviel was de grote chaos op straat. Iedereen rijdt door elkaar, ontzettend veel scooters en getoeter en volgens mij totaal geen verkeersregels. De verharde weg werd dan ook snel zandpad met hobbels. Ook rook je de smoke in de stad meteen goed. Ja, dan merk je dat je in Nepal zit. Onze bus moest door een modder zandpad en dit lukte deels totdat ook de chauffeur inzag van niet en we weer om moesten draaien. De stroomkabels hingen zowat in onze koffers...
Ons hotel zag er redelijk goed uit en we gingen vrijwel meteen lunchen. Het waren noodles en het was echt lekker. Beter dan ik had verwacht!
Smiddags kregen we tijd om te douchen en wat bij te slapen want we hadden snachts vrijwel niet geslapen. In Nepal valt de stroom op vaste tijden uit dus we moesten tot 3 uur wachten op stromend water. Toch wel raar. Bij ons is dat allemaal zo vanzelfsprekend.
Je kijkt hier je ogen uit op straat en er heerst hier toch wel een hoop armoede...
Morgen beginnen de taallessen en gaan we smiddags naar verschillende stadjes toe.
Ben benieuwd naar de komende weken maar een ervaring is het zeker!
Liefs Lisa

• 29 Juni 2014 - 14:35

Bart:

Hoi Lisa,
    Houd ons op de hoogte. Ik wil de fotos zien!
    gr.Bart

• 29 Juni 2014 - 15:10

Nicole De Groot:

Al een mooie ervaring rijker!! Je zult je ogen uit gaan kijken en zo blijven wij van jou verhalen op de hoogte.
    geniet er van en steek er veel van op!
    Xx

• 29 Juni 2014 - 15:13

Steven:

Leuk om te lezen! Ik ben net terug uit Thailand. Dat de stoom uitvalt is idd heel normaal. Geniet ervan! En blijven schrijven. Je doet zoveel indrukken op dat je ze ook snel weer vergeet.

• 29 Juni 2014 - 15:35

Evelyn Van Lierop:

Geniet van land, mensen en cultuur. Hoop op een fijne tijd voor jou en de medereizigers. Al de eerste dag zoveel indrukken zijn benieuwd na volgende berichten. Xxx mam

• 29 Juni 2014 - 16:02

Inge:

Super leuk dat je een blog bijhoudt! Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken. Geniet ervan :)

• 29 Juni 2014 - 16:03

Henriette:

Hoi lisa

mooi verslag geniet met volle teugen, en we houden je verslag bij.
    Liefs tante Henriette en ome Harrie xxx

• 29 Juni 2014 - 16:22

Marijke:

super leuk

• 29 Juni 2014 - 17:06

Diana:

Wat een geweldige ervaring gaat dit worden, vind het leuk om op deze manier een beetje mee te kunnen genieten. Veel plezier!!!@

• 29 Juni 2014 - 17:43

Heidi Van Der Heijden:

Waaaauw Lisa wat gaaf!! Geniet van alles daar. Compleet Anders dan hier in Nederland. Ik hou je verslagen bij!!

• 29 Juni 2014 - 23:45

Martje :

Hey lieve Lisa, wat een ervaringen al, leuk om te lezen. Ik ben benieuwd naar je vervolg. Dikke zoenen, Martje

• 30 Juni 2014 - 10:57

Truus:

Lisa je zult wel veel van de cultuur van daar meemaken lliefs ik ga je volgen tante Truus en oome piet